۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۱۳۶۶۸
به همت یک پژوهشگر چهارمحال و بختیاری انجام می شود:

چاپ اولین کتاب اقتصادی و فرهنگی در سال فرهنگ و اقتصاد باعزم ملی و مدیریت جهادی

یک کارشناس مسائل دینی و پژوهشگر در چهارمحال و بختیاری برای چاپ کتابی در زمینه اقتصاد و فرهنگ در سالی که به این مضمون نامگذاری شده است اقدام کرد.
چاپ اولین کتاب اقتصادی و فرهنگی در سال فرهنگ و اقتصاد باعزم ملی و مدیریت جهادی
حجت الاسلام محمد صدقی در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: در جهت تحقق شعار سال و ایجاد یک زمینه مناسب کتابی با عنوان"اقتصاد و فرهنگ در فقه اسلامی" تا یک ماه دیگر در صورت وجود یک حامی به چاپ می رسد.

صدقی انتظار رهبری از مردم و مسولین را اتحاد دانست و افزود: مردم و مسولین باید دست به دست هم دهند تا با عزم ملی و فرهنگ جهادی کشور را به حد استاندارد و مطلوب برسانند.

وی در استنباط فرمایشات مقام عظمای ولایت خاطر نشان شد: اقتصاد باید با فرهنگ اسلامی همراه باشد تا بتوانیم از فرهنگ غربی و فرهنگ وادراتی جلوگیری کنیم.

این پژوهشگر چهارمحالی وضعیت اقتصادی کشور را نامناسب برای مردم برشمرد و تصریح کرد: ملت ایران برای رسیدن به وضعت مطلوب و پیاده کردن فرهنگ جهادی مد نظر رهبر انقلاب(مدظله العالی) فاصله دارند.

صدقی هدف جمهوری اسلامی ایران را رسیدن به مدینه فاضله دانست و این گونه  تشریح کرد که مسلمانان باید در تمامی مسائل از جمله فرهنگ و اقتصاد سرآمد تمام دنیا باشند و به سمتی بروند تا الگوی برای مردم جهان باشند.

وی ادامه داد که: نیاز مردم ما به مبحث اقتصاد و فرهنگ به لحاظ عنصری مطالباتی است که در دین اسلام و آموزش های مذهبی وجود دارد و یک جامعه اسلامی، نیاز به فرهنگ کسب و کار از دیدگاه دین دارد. این در حالی است که تا کنون چارچوب فرهنگ اسلامی در اقتصاد و فرهنگ جامعه ما به خوبی تعریف نشده است.

این کارشناس دینی، اقتصاد را زیر مجوعه فرهنگ دانست و افزود: به مجموعه آداب، رسوم، تعلیم و تربیت، علم و آنچه از باورهای مردم در اجتماع موجود است فرهنگ گفته می شود.

وی خاطر نشان شد: اقتصادر در قرآن به معنی اعتدال و میانه روی است که آیات فراوانی در مورد آن ذکر شده است که می توان به سوره لقمان و سوره توبه اشاره کرد.
پایان خبر/ح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۰۶:۲۹

29 Dec 2019